Späť na články

Vyžmýkajte Market Locator na maximum

Dnešný rýchly svet praje tým, ktorý prinesú nové služby alebo oslovia zákazníkov ako prví a nájdu u nich nové potreby a želania, za ktoré sú ochotní zaplatiť. Market Locator dokáže objavovať s vami vždy niečo nové, o čom ste možno ani nevedeli. Tak sa s vami podelíme o tipy a triky na kreatívny marketing, ako aj nevšednú populačnú analytiku.

Market Locator nie je len „suchý“ matematický nástroj na mechanické zadávanie jednoduchých kampaní. Ak aj vy radi vymýšľate stále niečo nové a kreatívne, vedzte, že Market Locator vás v tomto podporuje. Jeho čaro a sila spočíva v možnosti skombinovať viac ako 70 kritérií zvykov a potrieb cieľových skupín a objavovaní nových ciest ako nájsť a osloviť práve tých zakazníkov, ktorí sú najnáchylnejší zaplatiť za vaše produkty.

1. „Satelitné“ dediny okolo krajských miest môžu byť zlatou baňou pre váš biznis

Prieskumy sú výborným nástrojom pre rozhodovanie v podnikaní, ale mnoho krát majú dve základne nevýhody, že sú drahé a neaktuálne. Naši zákazníci vedia, že Market Locator poskytuje vždy aktuálne údaje z pohybu viac ako 2,7 mil. ľudí (ich SIM kariet) a za cenu 25 EUR mesačne za Advanced vrstvu vo vašom okrese. Prvým jedinečným kritériom v tejto vrstve je tzv. sleeping location, ktorá vám odhalí skutočnú pravdu o počte ľudí, ktorí bývajú vo vašej lokalite. Skúste si porovnať tieto reálne hodnoty s oficiálnymi údajmi ŠÚ SR z roku 2013, ako sme to urobili my v našom článku

A objavíte novú dvojnásobnú realitu. Rozmýšľajme spolu nad populačnou analytikou z ďalších kritérií (working location, vek, využiteľnosť mobilných dát a smartphonov) môžeme usúdiť, že satelitné mestečká zaplnili mladé rodiny, ktorých otcovia pracujú v spádovom meste, mamičky sú zväčša na materskej dovolenke, deti sa vracajú poobede zo škôl domov a večer a cez víkendy sú unavení a venujú sa rodine a na záhradné práce okolo domu neostáva veľa síl a času. Market Locator vám ukáže reálne čísla potenciálnych zákazníkov a keď si urobíte porovnanie s dostupnými službami v „satelitných mestečkách“ zistíte, že je tu priestor pre otvorenie novej súkromnej škôlky, predajne s kojeneckými potrebami, záujmové krúžky pre mladých, squashové športoviská a posilovne, upratovacie a záhradnícke služby a mnoho ďalších.

 

2. Oslovte ich dokonca 3 krát

Keď ste už rozšírili svoj biznis na základe populačnej analýzy Market Locatora o novú pobočku, nastal čas osloviť vo svojom novom okolí aj potenciálnych zákazníkov. Tak ako je ľahké vyklikať cielenú SMS kampaň v aplikácii Market Locatora, tak jednoduché je aj oslovenie billboardami (hoci aj 1 kus s koncovou cenou 155 EUR aj s tlačou a výlepom na mesiac). Alebo oslovenie rádio kampaňou v obecnom rozhlase – stačí poslať text vášho posolstva a zvoliť obec a dátum nasadenia kampane a o ostatné sa už postaráme. Na dedinách stále „fičí“ obecný rozhlas, tak ho znovu objavte aj vy a zastihnite obyvateľov priamo v uliciach či záhradách.

3. Sledujte trendy

V Market Locatore sú údaje vždy aktuálne, údaje o pohybe SIM kariet sa načítavajú s 2-dňovým odstupom a ostávajú v systéme približne dva týždne. Nikto vám nebráni si údaje zbierať a vkladať napríklad do excelovskej tabuľky a vytvoriť si tak trend z „historických“ údajov. Budete mať prehľad o silných obdobiach, sezónnych výkyvoch ako aj najsilnejších dňoch a to sú iba vaše skúsenosti a čísla, v ktorých môžete objaviť prekvapivú skutočnosť a na nej postaviť efektívnu kreatívnu kampaň.

Ktorý letný hudobný festival je najnavštevovanejší, ktorý má mladšie publikum, ktorý je lokálneho charakteru a ďalšie atribúty si môžete sledovať pomocou Market Locatora a nájsť si ten najvhodnejší festival pre ponuku vašich služieb – sponzoringu, občerstvenia, doplnkov k mobilom a pod.

4. Cestovanie je novodobý fenomén

Či už je to cestovanie za prácou alebo na dovolenky, či domáce alebo zahraničné – táto dynamicky sa rozvíjajúca obľúbenú činnosť Slovákov otvára novú dimenziu pre ponuku vašich služieb – od ubytovania, wellness, zážitkov, cez dopravné služby a poistenie až po ponuku cestovateľských potrieb. S Market Locatorom môžete identifikovať potenciál zákazníkov, ktorí sa presúvajú v rámci Slovenska, ale aj tých ktorí pravidelne alebo občas vycestujú do konkrétnych krajín. Môžete tak ponúknuť napríklad dopravné služby dámam a slečnám (veková vrstva 19 – 45) , ktoré na viac ako 1 mesiac (cestovateľské návyky) vycestujú do Rakúska, Nemecka na „babysitting“. Pozrite si aj naše zrealizované štúdie o cestovaní na analyzy.marketlocator.sk a presný postup, ktorým si môžete nájsť svoju cestovateľskú cieľovú skupinu nájdete tu.

Želáme vám veľa radosti a hlavne úspechov pri objavovaní nových zákazníkov pomocou populačnej analytiky aj priamych kampaní Market Locatora.

Ochotne vám s vašimi kampaňami pomôžeme a poradíme

  • ako začať s Market Locatorom nájdete na help.marketlocator.sk
  • inšpirujte sa príkladmi iných v prípadových štúdiách
  • alebo nám zavolajte 0948 149 937
Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Market Locator
Ochrana súkromia

Ak navštívite stánku, ktorá zapisuje cookies, vo Vašom počítači alebo mobilnom zariadení (vrátane tabletu) sa pri jej prehliadaní vytvorí malý textový „cookie“ súbor. Ak tú istú stránku navštívite znova, vďaka súboru cookie sa pripojíte rýchlejšie. Okrem toho Vás takáto stránka „spozná“ a ponúkne Vám informácie, ktoré preferujete, zaistí neopakovanie sa už zobrazenej reklamy alebo Vám umožní vstup bez opätovného zadávania hesla. V prípade vypĺňania identifikačných údajov Vám súbory cookies ponúknu doplnenie údajov vyplnených už pri predchádzajúcich návštevách tohto webového prostredia a v nadväznosti na tieto informácie sa Vám zobrazí relevantný obsah a ponuky pre vaše predpokladané aktivity a služby, ktoré by ste mohli využiť. Súbory cookies používame na analýzu návštevnosti našich webstránok prostredníctvom služieb ako napríklad Google Analytics, Google AdSense, Facebook, Strossle alebo Gemius SA, Exponea a iné. Ide o analytický nástroj, ktorý pomáha vlastníkom webových stránok a aplikácií pochopiť, ako ich návštevníci tieto stránky používajú. Súbory cookie je možné použiť na štatistické údaje o používaní webových stránok bez osobnej identifikácie jednotlivých návštevníkov.