Vyžmýkajte Market Locator na maximum
Dnešný rýchly svet praje tým, ktorý prinesú nové služby alebo oslovia zákazníkov ako prví a nájdu u nich nové potreby a želania, za ktoré sú ochotní zaplatiť. Market Locator dokáže objavovať s vami vždy niečo nové, o čom ste možno ani nevedeli. Tak sa s vami podelíme o tipy a triky na kreatívny marketing, ako aj nevšednú populačnú analytiku.
Market Locator nie je len „suchý“ matematický nástroj na mechanické zadávanie jednoduchých kampaní. Ak aj vy radi vymýšľate stále niečo nové a kreatívne, vedzte, že Market Locator vás v tomto podporuje. Jeho čaro a sila spočíva v možnosti skombinovať viac ako 70 kritérií zvykov a potrieb cieľových skupín a objavovaní nových ciest ako nájsť a osloviť práve tých zakazníkov, ktorí sú najnáchylnejší zaplatiť za vaše produkty.
1. „Satelitné“ dediny okolo krajských miest môžu byť zlatou baňou pre váš biznis
Prieskumy sú výborným nástrojom pre rozhodovanie v podnikaní, ale mnoho krát majú dve základne nevýhody, že sú drahé a neaktuálne. Naši zákazníci vedia, že Market Locator poskytuje vždy aktuálne údaje z pohybu viac ako 2,7 mil. ľudí (ich SIM kariet) a za cenu 25 EUR mesačne za Advanced vrstvu vo vašom okrese. Prvým jedinečným kritériom v tejto vrstve je tzv. sleeping location, ktorá vám odhalí skutočnú pravdu o počte ľudí, ktorí bývajú vo vašej lokalite. Skúste si porovnať tieto reálne hodnoty s oficiálnymi údajmi ŠÚ SR z roku 2013, ako sme to urobili my v našom článku
A objavíte novú dvojnásobnú realitu. Rozmýšľajme spolu nad populačnou analytikou z ďalších kritérií (working location, vek, využiteľnosť mobilných dát a smartphonov) môžeme usúdiť, že satelitné mestečká zaplnili mladé rodiny, ktorých otcovia pracujú v spádovom meste, mamičky sú zväčša na materskej dovolenke, deti sa vracajú poobede zo škôl domov a večer a cez víkendy sú unavení a venujú sa rodine a na záhradné práce okolo domu neostáva veľa síl a času. Market Locator vám ukáže reálne čísla potenciálnych zákazníkov a keď si urobíte porovnanie s dostupnými službami v „satelitných mestečkách“ zistíte, že je tu priestor pre otvorenie novej súkromnej škôlky, predajne s kojeneckými potrebami, záujmové krúžky pre mladých, squashové športoviská a posilovne, upratovacie a záhradnícke služby a mnoho ďalších.
2. Oslovte ich dokonca 3 krát
Keď ste už rozšírili svoj biznis na základe populačnej analýzy Market Locatora o novú pobočku, nastal čas osloviť vo svojom novom okolí aj potenciálnych zákazníkov. Tak ako je ľahké vyklikať cielenú SMS kampaň v aplikácii Market Locatora, tak jednoduché je aj oslovenie billboardami (hoci aj 1 kus s koncovou cenou 155 EUR aj s tlačou a výlepom na mesiac). Alebo oslovenie rádio kampaňou v obecnom rozhlase – stačí poslať text vášho posolstva a zvoliť obec a dátum nasadenia kampane a o ostatné sa už postaráme. Na dedinách stále „fičí“ obecný rozhlas, tak ho znovu objavte aj vy a zastihnite obyvateľov priamo v uliciach či záhradách.
3. Sledujte trendy
V Market Locatore sú údaje vždy aktuálne, údaje o pohybe SIM kariet sa načítavajú s 2-dňovým odstupom a ostávajú v systéme približne dva týždne. Nikto vám nebráni si údaje zbierať a vkladať napríklad do excelovskej tabuľky a vytvoriť si tak trend z „historických“ údajov. Budete mať prehľad o silných obdobiach, sezónnych výkyvoch ako aj najsilnejších dňoch a to sú iba vaše skúsenosti a čísla, v ktorých môžete objaviť prekvapivú skutočnosť a na nej postaviť efektívnu kreatívnu kampaň.
Ktorý letný hudobný festival je najnavštevovanejší, ktorý má mladšie publikum, ktorý je lokálneho charakteru a ďalšie atribúty si môžete sledovať pomocou Market Locatora a nájsť si ten najvhodnejší festival pre ponuku vašich služieb – sponzoringu, občerstvenia, doplnkov k mobilom a pod.
4. Cestovanie je novodobý fenomén
Či už je to cestovanie za prácou alebo na dovolenky, či domáce alebo zahraničné – táto dynamicky sa rozvíjajúca obľúbenú činnosť Slovákov otvára novú dimenziu pre ponuku vašich služieb – od ubytovania, wellness, zážitkov, cez dopravné služby a poistenie až po ponuku cestovateľských potrieb. S Market Locatorom môžete identifikovať potenciál zákazníkov, ktorí sa presúvajú v rámci Slovenska, ale aj tých ktorí pravidelne alebo občas vycestujú do konkrétnych krajín. Môžete tak ponúknuť napríklad dopravné služby dámam a slečnám (veková vrstva 19 – 45) , ktoré na viac ako 1 mesiac (cestovateľské návyky) vycestujú do Rakúska, Nemecka na „babysitting“. Pozrite si aj naše zrealizované štúdie o cestovaní na analyzy.marketlocator.sk a presný postup, ktorým si môžete nájsť svoju cestovateľskú cieľovú skupinu nájdete tu.
Želáme vám veľa radosti a hlavne úspechov pri objavovaní nových zákazníkov pomocou populačnej analytiky aj priamych kampaní Market Locatora.
Ochotne vám s vašimi kampaňami pomôžeme a poradíme
- ako začať s Market Locatorom nájdete na help.marketlocator.sk
- inšpirujte sa príkladmi iných v prípadových štúdiách
- alebo nám zavolajte 0948 149 937