Späť na články
Reklamky | Marketlocator.sk

Ako vyšité pre reklamky a mediálky

Tendre, výberové konania … však to poznáte, zadávatelia chcú nový vietor a svieži pohľad na ich doterajšiu komunikáciu spracovanú v krkolomnom čase. Ale ako spoznať klienta a jeho cielovku za desať dní a ešte navrhnúť neokukané reklamné nosiče?

Za mojich historických čias na agentúrnej strane sme mali k dispozícii nanajvýš záverečnú správu z veľkého kvalitatívneho prieskumu zameraného na lifestyle a výdavky slovenského spotrebiteľa a to bola pre nás a pre komunikačnú stratégiu mantra. Nevadilo, že tento obsiahly dokument sa aktualizoval raz za 3-4 roky a stál „ťažké lóve“, však hovoríme o konci deväťdesiatych rokov, kedy sa spotrebilia tak rýchlo nevyvíjali. Doba odvtedy pokročila, zvýšila sa dostupnosť prieskumov, omnibusov aj ich časová aktuálnosť … ale zväčša sú tie prieskumy deklaratívne  a málokedy prekračujú hranicu tisíc-dvetisíc respondentov. Aby ste ma zle nepochopili, tieto prieskumy sú vysoko užitočné, ale nie univerzálne na každé zadanie na novovznikajúce služby a potreby ľudí. Ako sa napríklad dozviete, aký vplyv mali koncoročné zmeny na Facebooku na slovenského mobilného internetového usera, stačí sa pozrieť na presurfované objemy mobilných dát slovenských SIM kariet a môžete nájsť indikácie, ale poďme späť k zadaniu.

Vyhľadajte si plný rybník pre vášho klienta

Cieľovú skupinu máme na pamäti v každom briefe a hľadáme v akých vodách ju ulovíme a ako a čím ju oslovíme. Keďže už každý Slovák má svoj mobil stále pri sebe, tak je lákavé poznať reálne správanie všetkých Slovákov počas celého dňa a nájsť si svoju novú cieľovku. Dnes to už nie je utópia, dnes vieme spoznať správanie polovice obyvateľstva, máme k dispozícii viac ako 2,7 mil. mobilov = respondentov, ktorých vieme aj osloviť a to na mieru šitým posolstvom.

Ako príklad si vyberme si niečo neobvyklé, napríklad klienta so sieťou kozmetických salónov po Slovensku, ktorý nám ako reklamnej  agentúre zadá cieľ podpora a zvýšenie predaja jeho služieb o XY%. Môžeme „vytasiť brokovnicu“ a použiť celoplošné komunikačné kanály, alebo ísť na to efektívnejšie s presným zásahom guľovnice. Presné zacielenie v online svete s využitím google, vloggerov a soc. sietí už vieme dnes zreplikovať aj v offline prostredí s využitím Market Locatora. Môžeme si vytvoriť novú cieľovku s pracovným názvom „babky iPhonistky“ (prepáčte dámy v rokoch), ktoré používajú iPhone alebo presurfujú určitý objem dát. Táto skupina má predpoklad byť vysoko afinitná (aj bonitná) k ponuke kozmetických salónov, túto ponuku môžeme ešte skonkretizovať sezónnosťou, napr. plesy a bály, stužkové obdobie a pod.

Populačná analytika nám ukáže v ktorej lokalite je najväčší výskyt (sleeping location) tejto cieľovej skupiny (červená znamená najvyššiu koncentráciu), môžeme ísť na väčší detail a Market Locator nám môže poslúžiť aj ako „vodítko“ pri výbere napr. reklamých plôch na jednotlivé ulice. V tomto príklade je to centrum, okolie Jégeho ul., Dlhé Diely a začiatok Petržalky.

V čom je ale ďalšia jedinečnosť Market Locatora, to je cielený komunikačný SMS kanál (pod hlavičkou domovského operátora). V zadefinovaný deň a čas môžeme osloviť tieto dámy s personalizovanou ponukou vo forme SMS správy:

Toto je len jedna z možností ako byť iný, kreatívny. Kombinácia populačnej analytiky a cieleného marketingu nám v offline svete otvára priestor na nové úspešné roadshow, guerilla aktivity a ďalšie formy zastihnutia ľudí, keď sú náchylnejší na konzumovanie reklamného posolstva.

V minulosti sme to mali jednoduchšie, nebol až taký reklamný smog ani v televízii ani na billboardoch, ale nemali sme takéto možnosti. Ako sa hovorí, pripraveným a kreatívnym šťastie praje. Tak veľa šťastia priatelia vo vašich tendroch, aj s Big Dátami od Market Locatora.

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Market Locator
Ochrana súkromia

Ak navštívite stánku, ktorá zapisuje cookies, vo Vašom počítači alebo mobilnom zariadení (vrátane tabletu) sa pri jej prehliadaní vytvorí malý textový „cookie“ súbor. Ak tú istú stránku navštívite znova, vďaka súboru cookie sa pripojíte rýchlejšie. Okrem toho Vás takáto stránka „spozná“ a ponúkne Vám informácie, ktoré preferujete, zaistí neopakovanie sa už zobrazenej reklamy alebo Vám umožní vstup bez opätovného zadávania hesla. V prípade vypĺňania identifikačných údajov Vám súbory cookies ponúknu doplnenie údajov vyplnených už pri predchádzajúcich návštevách tohto webového prostredia a v nadväznosti na tieto informácie sa Vám zobrazí relevantný obsah a ponuky pre vaše predpokladané aktivity a služby, ktoré by ste mohli využiť. Súbory cookies používame na analýzu návštevnosti našich webstránok prostredníctvom služieb ako napríklad Google Analytics, Google AdSense, Facebook, Strossle alebo Gemius SA, Exponea a iné. Ide o analytický nástroj, ktorý pomáha vlastníkom webových stránok a aplikácií pochopiť, ako ich návštevníci tieto stránky používajú. Súbory cookie je možné použiť na štatistické údaje o používaní webových stránok bez osobnej identifikácie jednotlivých návštevníkov.