Ako vyšité pre reklamky a mediálky
Tendre, výberové konania … však to poznáte, zadávatelia chcú nový vietor a svieži pohľad na ich doterajšiu komunikáciu spracovanú v krkolomnom čase. Ale ako spoznať klienta a jeho cielovku za desať dní a ešte navrhnúť neokukané reklamné nosiče?
Za mojich historických čias na agentúrnej strane sme mali k dispozícii nanajvýš záverečnú správu z veľkého kvalitatívneho prieskumu zameraného na lifestyle a výdavky slovenského spotrebiteľa a to bola pre nás a pre komunikačnú stratégiu mantra. Nevadilo, že tento obsiahly dokument sa aktualizoval raz za 3-4 roky a stál „ťažké lóve“, však hovoríme o konci deväťdesiatych rokov, kedy sa spotrebilia tak rýchlo nevyvíjali. Doba odvtedy pokročila, zvýšila sa dostupnosť prieskumov, omnibusov aj ich časová aktuálnosť … ale zväčša sú tie prieskumy deklaratívne a málokedy prekračujú hranicu tisíc-dvetisíc respondentov. Aby ste ma zle nepochopili, tieto prieskumy sú vysoko užitočné, ale nie univerzálne na každé zadanie na novovznikajúce služby a potreby ľudí. Ako sa napríklad dozviete, aký vplyv mali koncoročné zmeny na Facebooku na slovenského mobilného internetového usera, stačí sa pozrieť na presurfované objemy mobilných dát slovenských SIM kariet a môžete nájsť indikácie, ale poďme späť k zadaniu.
Vyhľadajte si plný rybník pre vášho klienta
Cieľovú skupinu máme na pamäti v každom briefe a hľadáme v akých vodách ju ulovíme a ako a čím ju oslovíme. Keďže už každý Slovák má svoj mobil stále pri sebe, tak je lákavé poznať reálne správanie všetkých Slovákov počas celého dňa a nájsť si svoju novú cieľovku. Dnes to už nie je utópia, dnes vieme spoznať správanie polovice obyvateľstva, máme k dispozícii viac ako 2,7 mil. mobilov = respondentov, ktorých vieme aj osloviť a to na mieru šitým posolstvom.
Ako príklad si vyberme si niečo neobvyklé, napríklad klienta so sieťou kozmetických salónov po Slovensku, ktorý nám ako reklamnej agentúre zadá cieľ podpora a zvýšenie predaja jeho služieb o XY%. Môžeme „vytasiť brokovnicu“ a použiť celoplošné komunikačné kanály, alebo ísť na to efektívnejšie s presným zásahom guľovnice. Presné zacielenie v online svete s využitím google, vloggerov a soc. sietí už vieme dnes zreplikovať aj v offline prostredí s využitím Market Locatora. Môžeme si vytvoriť novú cieľovku s pracovným názvom „babky iPhonistky“ (prepáčte dámy v rokoch), ktoré používajú iPhone alebo presurfujú určitý objem dát. Táto skupina má predpoklad byť vysoko afinitná (aj bonitná) k ponuke kozmetických salónov, túto ponuku môžeme ešte skonkretizovať sezónnosťou, napr. plesy a bály, stužkové obdobie a pod.
Populačná analytika nám ukáže v ktorej lokalite je najväčší výskyt (sleeping location) tejto cieľovej skupiny (červená znamená najvyššiu koncentráciu), môžeme ísť na väčší detail a Market Locator nám môže poslúžiť aj ako „vodítko“ pri výbere napr. reklamých plôch na jednotlivé ulice. V tomto príklade je to centrum, okolie Jégeho ul., Dlhé Diely a začiatok Petržalky.
V čom je ale ďalšia jedinečnosť Market Locatora, to je cielený komunikačný SMS kanál (pod hlavičkou domovského operátora). V zadefinovaný deň a čas môžeme osloviť tieto dámy s personalizovanou ponukou vo forme SMS správy:
Toto je len jedna z možností ako byť iný, kreatívny. Kombinácia populačnej analytiky a cieleného marketingu nám v offline svete otvára priestor na nové úspešné roadshow, guerilla aktivity a ďalšie formy zastihnutia ľudí, keď sú náchylnejší na konzumovanie reklamného posolstva.
V minulosti sme to mali jednoduchšie, nebol až taký reklamný smog ani v televízii ani na billboardoch, ale nemali sme takéto možnosti. Ako sa hovorí, pripraveným a kreatívnym šťastie praje. Tak veľa šťastia priatelia vo vašich tendroch, aj s Big Dátami od Market Locatora.