Výhody SMS cieleného marketingu
Aké výhody prináša cielený SMS marketing voči iným kanálom
Doposiaľ menej využívaný marketingový kanál má množstvo výhod, mnohé pripomínajú výhody dobre známe z online prostredia.
- SMS umožňuje priamu a dobre cielenú komunikáciu podobne ako v online
- Možnosť cieliť kampaň na určité lokality
- Vysoká flexibilita na oslovovanie s last-minute ponukami
- SMS umožňuje zvýšiť návštevnosť vtedy keď je nízka, kedže exekúcia je veľmi rýchla
- Možnosť efektívnej komunikácie s existujúcimi zákazníkmi
- SMS vie prijímať skoro každý telefón a takmer každý užívateľ je schopný s SMS pracovať
- SMS kanál je pritom cenovo veľmi výhodný
A prečo je teda SMS marketing taký efektívny?
Tu je niekoľko štatistík o SMS správach, ktoré hovoria samé za seba:
- SMS správu si otvorí až 98% oslovených, pričom email len necelých 20%
- Prijímateľ SMS správy ju obvykle prečíta do 5 minút od doby doručenia
- Velká väčšina emailov je spam, zatiaľ čo pri SMS je to len veľmi malé percento
- Na ponuky s call-to-action napríklad formou kupónu pri SMS reaguje obvykle aspoň 10-15% oslovených, pričom pri direct mailing alebo email kampaniach je to len 1-3%.
Why should companies add text message to their marketing mix?
Pre koho je SMS marketing najvhodnejší?
SMS marketing sa ukazuje ako veľmi efektívny nástroj v rôznych retail prevádzkach, službách (reštaurácie, kaviarne, kino či kaderníctvo), ale aj vo finančnom sektore a turizme.