Späť na články

Prázdniny prilákaju na svahy až o 50% viac návštevníkov ako víkend

Aký vplyv majú prázdniny na základných a stredných školách na návštevnosť lyžiarskych stredísk? Trávia Slováci voľný čas detí aktívne? Na tieto odpovedá krátka populačná analýza návštenovsti lyžiarskych stredísk.

Tohtoročná zima je k prevádzkovateľom lyžiarskych stredísk prívetivá. Dlhodobé mrazy vynahrádzajú aj lokálny nedostatok snehu, a tak sa z ideálnych podmienok tešia nielen lyžiari, ale aj lyžiarske strediská. Ako však na návštevnosť stredísk vplývajú víkendy, či nebodaj prázdniny?

Návštevnosť lyžiarskych stredísk | Marketlocator.sk

Vďaka dátam a populačnej analytike online nástroja Market Locator sme sa pozreli na návštevnosť špičkových slovenských lyžiarskych stredísk počas obdobia od 24.1. do 6.2.2017. Náš malý výskum tak obsahoval jeden „bežný“ víkend, a jeden pre mladšie ročníky predĺžený víkend, ktorý bol obohatený o polročné prázdniny počas piatka 3.2.2017. Na základe výstupov sme analyzovali vplyv predĺženého víkendu na návštevnosti stredísk. Zaujímalo nás, koľko ľudí pritiahnu na svahy práve prázdniny pre základné a stredné školy.

Päť stredísk počas polročných prázdnin

Ako vzorku sme si vybrali päticu lyžiarskych stredísk – Štrbské pleso, Štiavnické vrchy, Jasnú, Vrátnu a Tatranskú Lomnicu. Porovnávali sme práve inkriminovaný prázdninový piatok 3.2. s návštevnosťou predošlého víkendu 28. a 29.1.2017.
Vyháňajú práznidny ľudí na lyže? | Marketlocator.sk

Výsledky prieskumu zobrazené v grafe dokazujú, že polročné prázdniny vyhnali na svahy mnoho lyžiarov. Vo všetkých sledovaných prípadoch bolo v prázdninový piatok na zjazdovkách viac ľudí, ako počas priemerného víkendu. Podstatné sú však nárasty v porovnaní s víkendom, a tie sa pohybujú v rozmedzí 24 až 68 percent!

Najviac si „prázdninári“ zgustli na Tatranskej Lomnici, kam ich prišlo až o dve tretiny viac, ako víkend predtým. Z tohto pohľadu najnižší prírastok zaznamenali Štiavnické vrchy.

Výskyt rodičov na svahu | Marketlocator.sk

Separátne sme sa pozreli aj na kategóriu rodičov vo veku 35-45, ktorá s veľkou pravdepodobnosťou mohli prázdniny využiť na rodinný, spoločne strávený čas. Aj v tomto prípade sa potvrdila naša hypotéza – prázdniny pritiahli na svah viac ľudí, ako len bežný víkend. V piatok 3.2. bol v jednom z piatich stredísk takmer dvojnásobok návštevníkov vo veku 35-45 rokov, než v víkend predtým (28./29.1.).

 

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Market Locator
Ochrana súkromia

Ak navštívite stánku, ktorá zapisuje cookies, vo Vašom počítači alebo mobilnom zariadení (vrátane tabletu) sa pri jej prehliadaní vytvorí malý textový „cookie“ súbor. Ak tú istú stránku navštívite znova, vďaka súboru cookie sa pripojíte rýchlejšie. Okrem toho Vás takáto stránka „spozná“ a ponúkne Vám informácie, ktoré preferujete, zaistí neopakovanie sa už zobrazenej reklamy alebo Vám umožní vstup bez opätovného zadávania hesla. V prípade vypĺňania identifikačných údajov Vám súbory cookies ponúknu doplnenie údajov vyplnených už pri predchádzajúcich návštevách tohto webového prostredia a v nadväznosti na tieto informácie sa Vám zobrazí relevantný obsah a ponuky pre vaše predpokladané aktivity a služby, ktoré by ste mohli využiť. Súbory cookies používame na analýzu návštevnosti našich webstránok prostredníctvom služieb ako napríklad Google Analytics, Google AdSense, Facebook, Strossle alebo Gemius SA, Exponea a iné. Ide o analytický nástroj, ktorý pomáha vlastníkom webových stránok a aplikácií pochopiť, ako ich návštevníci tieto stránky používajú. Súbory cookie je možné použiť na štatistické údaje o používaní webových stránok bez osobnej identifikácie jednotlivých návštevníkov.