Späť na články

Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Najväčšie bratislavské obchodné centrá lákajú nielen Bratislavčanov

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľným trendom posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pohodlné adventné víkendy

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát – desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna užívateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend, 17. a 18. december 2016.

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Pre porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Vzdialenosť dochádzajúcich zákazníkov do bratislavských nákupných centier

Avion je voľbou čislo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

 Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj na najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré a Nové mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Dostupnosť Auparku

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhou najpočetnejšou skupinou sú obyvatelia Rače.

Avion Shopping Park a jeho dostupnosť

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall, podľa predpokladov, láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, aj kvôli ľahkej dostupnosti diaľnice.

BoryMall a jeho prichádzajúci návštevníci

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nepísaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, avšak centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých dielov.

OC Eurovea a jeho prichádzajúci návštevníci

Big Data v službách vo vašich službách

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky najnovšej generácie Market Locator, na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big Data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Adastra Partnering a operátormi Slovak Telekom, Orange Slovensko a O2 Slovakia.

Článom v plnom znení nájdete aj na stránkach PC Revue: http://www.pcrevue.sk/a/Big-data-v-praxi–Kam-smeruju-davy-adventnych-zakaznikov

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.