Ako sme na Vianoce pre Hodinu deťom zdvojnásobili prekliky CTR
Pred Vianocami 2018 sme v Market Locatore podporili dobrú vec. Darovali sme 600.000 esemesiek na kampaň Hodina deťom od Nadácie pre deti Slovenska, ktorá podporuje deti a mladých ľudí v núdzi. Po tom čo RTVS zrušila každoročný benefičný program, chcel Market Locator pomôcť ako mediálny partner.
Rozhodli sme sa ľuďom rozposlať esemesku, kde sa im Hodina deťom môže pripomenúť a vyzvať na trošku štedrosti pred Vianocami. Chceli sme, aby text esemesky bol netradičný a pútavý, preto sme spojili sily s aforistkou „Viva píše klišé“ a vyskúšali zopár variant a zhodli sme sa na nasledovnom texte.
„Naozaj sme na dobro zabudli uz nadobro? Prispejte dnes na dobru vec, pretoze nie vsetky dobre deti sa na Vianoce maju dobre. Hodina detom www.mar.lc/?QRsnh01E7S“.
Popri výstižnej esemeske bolo ešte potrebné zvoliť tú správnu cieľovú skupinu. Poznať svojho zákazníka je alfou a omegou pre každú úspešnú firmu. Prieskumy trhu či potenciálnych zákazníkov bývajú ťažko dostupné a drahé. Ani Nadácia detí Slovenska dobre nepozná svojich donorov, keďže dary sú anonymné.
Zacielenie prvotnej kampane preto prebehlo podľa dostupných informácií, no oslovená skupiná bola dosť široká. Keďže cieľom bolo poslať esemesku práve ľuďom, ktorí sú najochotnejší prispieť 4 Eurá, vedeli sme, že cieľovú skupinu potrebujeme optimalizovať a využit pri tom množstvo cielacich kritérií, ktoré Market Locator ponúka.
Nastupuje Magic Link
Pri štandardnom vyhodnocovaní kampane zistíte, koľko zákazníkov kliklo na váš odkaz v esemeske, no s Magic Link sa dozviete aj aký typ zákazníkov zaujala vaša ponuka najviac.
Magic Link je hyperlinkom v esemeske, ktorý odteraz obsahuje jedinečný algoritmus zbierania anonymizovaných dát ľudí, ktorí klikli na odkaz. Po prvej kampani teda získate dobrý obraz o tom aké skupiny ľudí najlepšie reagujú na Vašu ponuku alebo správu a ďalšie kampane už posielate prevažne tejto skupine.
Ako Magic Link pomohol Hodine deťom?
1. Nastavenie prvotnej afinitnej cieľovej skupiny
Prvotná kampaň bola odoslaná v počte 200.000 SMS, zacielená na širokú skupinu obyvateľstva, keďže sme presne nepoznali cieľovú skupinu. Táto kampaň dosiahla prekliky CTR 5,61%.
2. Analýza dát z prvotnej kampane
Magic Link Analýza priniesla zaujímavé zistenia. Pri porovnaní odoslaných správ a klikov v kontexte demografických skupín vieme identifikovať, ktoré skupiny sme trafili a ktoré nie. Zjednodušene, v grafe hľadáme skupiny, kde je oranžový stĺpec vyšší ako modrý – vtedy vieme, že v tejto skupine klikalo na esemesku viac ľudí ako v ostatných.
3. Úprava kampane podľa zistení
Na základe zistení sme upravovali cieliace kritéria:
- vek od 18 do iba 35 rokov
- index bonity stredný a vyšší
- používanie mobilných dát > 1 GB mesačne
- operačný systém Android.
Práve vek a operačný systém boli najprekvapujúcejšie zistenia. Pri rozdelení pohlavia taktiež vidíme, že medzi mužmi a ženami nie je žiadny rozdiel.
Odoslali sme teda testovaciu kampaň v počte 40.000 SMS s novými vyššie uvedenými kritériami a výsledok sa okamžite prejavil v podobe takmer dvojnásobných preklikov CTR 10,67%.
Veľmi nás tešia výsledky, kde takmer dvojnásobné zlepšenie preklikov prinieslo Hodine deťom viac potencionálnych darcov. Sme hrdí, že Nadácia pre deti Slovenska s nami testovala Magic Link ako úplnú novinku, a že dosiahnuté výsledky predčili naše očakávania.
Dnes už môžete pri svojich SMS kampaňiach aj Vy využiť Magic Link. Stačí sa informovať cez Market Locator chat. Jednoduché 3 kroky zlepšia výkon Vašej komunikácie a prinesú Vám nové poznatky o zákazníkoch.
Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.