Späť na články

Ako napísať údernú SMS

SMS je špecifický formát. Z našich bohatých skúseností s SMS marketingom sme pripravili krátky sumár odporúčaní, ktoré Vám zaručia maximálnu efektivitu Vašej kampane.

Úderná SMS správa v mobilnom SMS marketing

Vždy bez diakritiky

SMS-ka musí byť zásadne bez diakritických znamienok typických pre Slovenčinu, ako mäkčeň a dĺžeň.

Problematické môžu byť aj niektoré špeciálne znaky, ako napr. €, „“, £, [], {}, @ – tieto sa nemusia adresátovi zobraziť. Odporúčame otestovať si funkčnosť špeciálnych znakov a ak sa nezobrazia, nahradiť ich bežnými, napr. EUR a podobne. Ide o obmedzenia na strane SMS brány, ktoré vplývajú aj na bežné zasielanie SMS.

Zaujať na začiatku

Aby ste u adresáta hneď v úvode prelomili negatívnu reakciu, je dobré zaujať ho už prvými slovami SMS-ky. Ideálne je zachytiť v nich hlavnú podstatu Vašej ponuky, hlavný benefit, od ktorého očakávate, že priláka záujem. Je potrebné naformulovať ho dostatočne atraktívnym spôsobom, napr. „Zlava 20 EUR na…“ alebo „Vecera zadarmo…“ a pod.

Odporúčame používať čo najkonkrétnejšie vyjadrenia a vyhýbať sa všeobecným: napr. „Usetrite 15 EUR…“ znie oveľa atraktívnejšie než „Ziskajte skvele vyhody…“

Zaujať môže aj výstražné zvolanie, napr. „Pozor!“, „Novinka!“ a pod.

Aby ste naozaj zaujali aj ďalším obsahom SMS, je potrebné pre Vašu ponuku vybrať správnu skupinu adresátov – takých, u ktorých je skutočný potenciál a predpoklad pre využitie ponuky. Takí čitatelia budú mať prirodzený záujem, ak budú ponukou oslovení.

Menej je viac

Dobrá SMS-ka je krátka. Pohľad na príliš dlhý text, ktorý treba čítať, môže adresáta vyslovene odplašiť. Preto odporúčame vyjadrovať sa stručne a výstižne. Ideálna dĺžka SMS-ky by nemala presiahnuť 200 znakov vrátane medzier.

Berte do úvahy, že záujem adresáta o Vašu reklamnú SMS-ku je oveľa nižší, ako ten Váš. Niektorí ju dokonca môžu chápať ako obťažovanie. Preto ich nezahlcujte dlhým textom, ale odovzdajte im svoju informáciu čo najjednoduchším spôsobom.

Dôležité ZVÝRAZNIŤ, nepodstatné vypustiť

Dôležité informácie je vhodné zvýrazniť, aby vystúpili do popredia. Dá sa pracovať s veľkosťou písmen, napr. celé slovo alebo spojenie napísať veľkými písmenami – „DARCEK“, alebo „ZLAVA 30 %“ a pod. Môžete tiež využiť medzery medzi znakmi, napr. „Z A D A R M O“.

Zachovajte primeranú mieru a nepreháňajte, aby nebolo každé druhé slovo zvýraznené. Stala by sa neprehľadnou a zmysel zvýraznenia by sa stratil. Ideálne je v rámci jednej SMS-ky zvýrazniť jedno slovo / slovné spojenie. Zoberte do úvahy, že číslice alebo niektoré skratky píšeme v SMS-ke tiež veľkými písmenami a vizuálne tak zahusťujú množstvo zvýrazneného textu.

Menej podstatné informácie do SMS-ky nedávajte. Snažte sa písať čo najstručnejšie.

Vyhýbajte sa väčšiemu počtu technických a číselných údajov, dátumov, či názvov. Toto rozptyľuje pozornosť čitateľa a zhoršuje čitateľnosť. Dávajte iba tie fakty a informácie, ktoré sú naozaj potrebné pre pochopenie ponuky.

Nákupný odkaz na záver

Nezabudnite adresáta nasmerovať do Vášho e-shopu, predajne, či na linku telefonického predaja, kde môže prezentovanú ponuku využiť. Ak má SMS-ka priniesť reálne predajné výsledky, toto je nevyhnutná podmienka.

Adresát prirodzene podvedome očakáva nákupný odkaz v závere Vašej SMS-ky. Takže po údernom atraktívnom úvode a stručnom vysvetlení ponuky zakončite inštrukciami pre využitie ponuky.

Návod ako tvoriť SMS v PDF

Príklady úderných SMS kampaní

  • Pridte na squash v pracovne dni mezi 9-16h s 50% ZLAVOU (5 EUR) do RELAXX v Bratislave. Rezervujte na tel. 123456789. Platnost ponuky do 31.8.2015.
  • Iba tento tyzden ZLAVA NA PEDIKURU 30% vo vasom oblubenom AP salone! Len do piatku 5.6.2015. Preukazte sa kodom X7HW4J
  • Mate uz dnes vsetkeho dost? Pridajte sa k nam na hodinu jogy o 16.00 iba za 2 EUR! Ukažte tuto SMS pri plateni. Plati iba dnes v www.DYS.sk na Stetinovej v Bratislave.
  • Vitajte v Auparku. Aktualne prebieha V Y P R E D A J v predajni H&M so zlavami az do 70 percent. Pridte nas navstivit!
  • Pridte do kina! Do konca augusta AKCIA 1+1 vstupenka zdarma na vsetky filmy v kine Lumiere v Bratislave.
  • ALZA.SK zlavovy kod: FBA67V. Zlava 30 euro pri nakupe nad 100 euro. Uplatnite este dnes na www.alza.sk
Michal Haluza

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.