Späť na články

Aké sú tohtoročné jarmoky a vinobrania?

Začiatok jesene sa každoročne nesie v znamení osláv vrcholiacej vinohradníckej sezóny. Obľúbené vinobrania sa striedajú s tradičnými jarmokmi a my sme si zvykli vychutnávať prvé jesenné lúče s jarmočnými dobrotami a ochutnávkou burčiaku. Tohtoročné leto sa lúčilo veľmi pomaly a slnko zohrievalo jarmočníkov takmer celý september, tak sa pozrime ako sa to prejavilo na návštevnosti septembrových akcií.

Slovenské jarmoky a vinobrania lákajú veľké množstvo fanúšikov dobrého burčiaku a bujarej zábavy, ktorá sa koná zväčša pod holým nebom. Tým je závislá na počasí, ktoré dokáže na jeseň prekvapiť. Pozrime sa na tohtoročnú „úrodu návštevníkov“ v Trnave, Rači, Pezinku, Modre cez „Big data“ zvyškových telekomunikačných dát. Pohľad prostredníctvom populačnej analytiky Market Locatora z anonymizovanej vzorky viac ako 2,9 mil. Slovákov umožňuje rozlíšiť počty ľudí, ktorí prichádzajú do lokalít konania jarmokov.

Trnava je tradične „najúrodnejšia“

Začnime pohľadom na počty návštevníkov septembrových podujatí. Z grafu je zrejmé, že v Trnave sa vyskytlo najviac ľudí na tradičnom jarmoku resp. v jeho okolí. Pre zaujímavosť tu máme aj porovnanie s minulým rokom (okrem vinobrania v Pezinku). Nárast tohtoročných návštevníkov vinobraní je možné pripísať aj krajšiemu septembru, ktoré bolo slnečné v porovnaní s minuloročným, kedy prevládalo daždivé počasie.

Račianske vinobranie hlavne pre Bratislavčanov

Pozrime sa na charakter jednotlivých podujatí, predovšetkým odkiaľ pochádzajú návštevníci vinobraní a jarmokov. Môžeme konštatovať, že návštevnosť je tvorená rovnomerným pomerom domácich, „blízkych susedov“ z okolitých okresov a zvyšku Slovenska. Výnimku tvorí Račianske vinobranie, kde sme považovali za domácich všetkých Bratislavčanov a tých bolo takmer 65%.

Úsmevné číslo na záver

Hoci sa celoslovenský štatistický podiel žien a mužov pohybuje na úrovni 51% v prospech žien, na vinobrania sa chodia zabávať viacej muži. Veľmi podobné percento bolo možné pozorovať na všetkých troch sledovaných podujatiach, kde účasť žien poklesla na úroveň 43%.

Ako sme analyzovali?

Tento komentár bol spracovaný počas septembra 2018 na vzorke 2,9 mil. ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Market Locator
Ochrana súkromia

Ak navštívite stánku, ktorá zapisuje cookies, vo Vašom počítači alebo mobilnom zariadení (vrátane tabletu) sa pri jej prehliadaní vytvorí malý textový „cookie“ súbor. Ak tú istú stránku navštívite znova, vďaka súboru cookie sa pripojíte rýchlejšie. Okrem toho Vás takáto stránka „spozná“ a ponúkne Vám informácie, ktoré preferujete, zaistí neopakovanie sa už zobrazenej reklamy alebo Vám umožní vstup bez opätovného zadávania hesla. V prípade vypĺňania identifikačných údajov Vám súbory cookies ponúknu doplnenie údajov vyplnených už pri predchádzajúcich návštevách tohto webového prostredia a v nadväznosti na tieto informácie sa Vám zobrazí relevantný obsah a ponuky pre vaše predpokladané aktivity a služby, ktoré by ste mohli využiť. Súbory cookies používame na analýzu návštevnosti našich webstránok prostredníctvom služieb ako napríklad Google Analytics, Google AdSense, Facebook, Strossle alebo Gemius SA, Exponea a iné. Ide o analytický nástroj, ktorý pomáha vlastníkom webových stránok a aplikácií pochopiť, ako ich návštevníci tieto stránky používajú. Súbory cookie je možné použiť na štatistické údaje o používaní webových stránok bez osobnej identifikácie jednotlivých návštevníkov.