Na známosť sa dáva pilotný projekt Nadácie Ekopolis a Market Locatora na šírenie dobrých správ
Market Locator, poskytovateľ populačnej analytiky a nového pohľadu na Big data, prináša informácie o zaujímavých projektoch, ktoré vznikajú na Slovensku a spúšťa prvý projekt s Nadáciou Ekopolis.
Nadácia Ekopolis je pilotným partnerom nového projektu Market Locatora, ktorého podstatou je podporovať zaujímavosti o Slovensku tým, že pomôže prilákať verejnosť, miestnych obyvateľov, či okoloidúcich turistov, aby spoznávali dobré myšlienky a poklady, ktoré jednotlivé regióny našej krajiny ponúkajú.
Úvodným projektom, ktorý v týchto dňoch využíva služby Market Locatora je anketa Strom roka, ktorej organizátorom je Nadácia Ekopolis. Verejným hlasovaním bol zvolený najobľúbenejší strom na Slovensku. Stromy majú svoj nenahraditeľný význam v živote človeka. Poskytujú oddych, ochranu a často aj psychické zázemie, výmenou snáď len za štipku rešpektu, tolerancie a citu. „Snažíme sa o to, aby si ľudia uvedomovali skutočné hodnoty, ktoré je potrebné chrániť. Aj prostredníctvom tejto ankety a reálneho dotyku so stromom a prírodou chceme vo verejnosti vzbudiť záujem o dobré veci. Odjakživa komunikujeme s ľuďmi a Market Locator teraz prináša spôsob ako ich osloviť priamo na ulici,“ povedal Ján Roháč, programový manažér Nadácie Ekopolis.
Market Locator je inovatívny nástroj, ktorý prostredníctvom jednoduchého web rozhrania poskytuje online analýzu populácie, umožňuje zacieliť a exekuovať kampaň na pár klikov. Je službou podobnou Google AdWords, avšak vo fyzickom svete – v okolí akéhokoľvek zaujímavého miesta na Slovensku. „Rozhodli sme sa spolu s našimi klientami podporiť dobré myšlienky tým, v čom sme dobrí – presným zacielením a oslovením verejnosti. Uvedomujeme si svoju úlohu aj v oblasti spoločenskej zodpovednosti a radi podporíme ďalšie projekty, ktoré pomôžu komunitnému rozvoju na Slovensku,“ doplnil Peter Fusek, riaditeľ Market Locator, s.r.o.
Na podporu a vtiahnutie do projektu aj mladých ľudí vytvoril Market Locator značku DingoDot, ktorá predstavuje vytrvalého psa dinga, ktorý sleduje, kde vyrástla nová turistická atrakcia, kde zrekonštruovali historickú pamiatku, vyňuchá aj skvelé tipy na rodinný výlet či iné zaujímavosti.
„Sme radi, že sme spoločne našli modernú cestu ako osloviť ľudí pre dobrú vec a ukázať im naše aktivity k ochrane životného prostredia a rozvoji turizmu. Pripravené už máme aj ďalšie naše projekty, ktoré môže DingoDot rozniesť,“ dodal na záver Ján Roháč z Nadácie Ekopolis.
Nadácia Ekopolis
Nadácia Ekopolis podporuje udržateľný rozvoj a aktívnych občanov po celom Slovensku. Hlavným nástrojom sú grantové programy, ktoré poskytujú rovnoprávnu šancu ľuďom z celého Slovenska podieľať sa na riešení naliehavých otázok v ochrane životného prostredia, pri vytváraní a skrášľovaní verejných priestranstiev, turistických chodníkov a cyklotrás. Od svojho vzniku v roku 1991 nadácia podporila 3 027 projektov v celkovej sume 19,2 mil. €. Nadácia je členom Environmental Partnership Association, spoločne s nadáciami v Bulharsku, Česku, Maďarsku, Poľsku a Rumunsku, ďalej členom European Greenways Association, ktorá sa venuje vytváraniu, podpore a propagácii trás pre nemotorovú dopravu v Európe. www.ekopolis.sk